lördag 19 oktober 2013

Vintercyklist sökes!

Är jag en vintercyklist? Nää verkligen inte. Jag är ju uppväxt i Norrland, där man cyklar på sommaren och när vinter kommer åker cykeln in och fram med sparken!
Visst hände det att man fick lite konstiga blickar när jag sparkade till dagis med flickorna, det var liksom jag och pensionärerna i Tierp som tog oss framåt på detta färdmedel.

Men.. nu ska här klivas på ett projekt, jag ska bli vintercyklist och göra precis som dom säger.
Har en ny pärla med 30 år på nacken, pakethållare och växlar på ramen. Tung som ett blysänke. Nästan så jag funderar på att köra runt Sjön på den.

Självklar kommer jag kliva på "Utmaningen"
*Cykla 3 km om dagen, nemas problemas, har ju fem km enkel väg till tåget.
*Minst tre dagar i veckan, nemas problemas, jobbar ju fem dagar i veckan
*Cykeln ska ha
              *Ringklocka - ok
              *Hjälm ska bäras -ok
              *Fungerande broms - ok
              *Reflexer i hjulen, fram å bak - ok originalen sitter kvar!!

För det här får jag
Dubbdäck
Reflexväst
Cykeldator
Sadelskydd - fodrat!!

Klart jag ska kliva på det här! Anmälan öppnar på måndag! Sugen på att haka på?
Läs mer här

Nu hoppas jag bara att jag blir utvald att vara med!
Får jag inte då så uppskattar jag initiativet både ur miljö och hälsosynpunkt, men också för att hjärtat klappar för cyklingen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar